• Sapphire Radeon RX 5500 XT Pulse 8GB GPU Review

    Sapphire Radeon RX 5500 XT Pulse 8GB GPU Review

  • AORUS CV27Q & FI27Q-P 165Hz Gaming Monitors Review

    AORUS CV27Q & FI27Q-P 165Hz Gaming Monitors Review

  • GIGABYTE RTX 20 Series SUPER GAMING OC GPUs Review

    GIGABYTE RTX 20 Series SUPER GAMING OC GPUs Review

  • Deepcool Assassin III CPU Cooler Review

    Deepcool Assassin III CPU Cooler Review

  • Deepcool Macube 550 Case & Fryzen Cooler Review

    Deepcool Macube 550 Case & Fryzen Cooler Review

  •  Οι πρώτες custom Radeon RX 5500 XT κυκλοφορούν

    Οι πρώτες custom Radeon RX 5500 XT κυκλοφορούν

  •  Στα 199€ αναμένεται η Radeon RX 5500 XT 8GB της AMD

    Στα 199€ αναμένεται η Radeon RX 5500 XT 8GB της AMD

  •  Μια 'διαφορετική' camo έκδοση της RX 5700 XT λανσάρει η HIS

    Μια 'διαφορετική' camo έκδοση της RX 5700 XT λανσάρει η HIS

  •  Overclocker εγκατέστησε 1TB RAM σε μια X299 μητρική

    Overclocker εγκατέστησε 1TB RAM σε μια X299 μητρική

  •  BIOS βελτιώνει το Overclocking στους Intel Cascade Lake X CPUs

    BIOS βελτιώνει το Overclocking στους Intel Cascade Lake X CPUs

  •  Το socket sTRX4 της AMD ήρθε για να μείνει

    Το socket sTRX4 της AMD ήρθε για να μείνει

  •  Νέο Roadmap της Intel μας δείχνει το μέλλον της εταιρίας

    Νέο Roadmap της Intel μας δείχνει το μέλλον της εταιρίας

  •  'Plundervolt' είναι το νέο exploit που βρέθηκε σε Intel CPU

    'Plundervolt' είναι το νέο exploit που βρέθηκε σε Intel CPU

  •  Intel Comet Lake και Z490 Chipset τον Απρίλιο του 2020

    Intel Comet Lake και Z490 Chipset τον Απρίλιο του 2020

  •  Featured Build: Battlefield by Mercomods

    Featured Build: Battlefield by Mercomods

  •  Featured Build: Pipe Scratch by Kpmodding

    Featured Build: Pipe Scratch by Kpmodding

  •  Featured Build: Cooler Master Cosmos II Ultra by HRC

    Featured Build: Cooler Master Cosmos II Ultra by HRC

AMD Radeon VII & NVIDIA TITAN RTX GPUs Review

Περιεχόμενα Άρθρου

 

 

 

 

 

 

Σε αυτή τη σελίδα θα δούμε τον πλήρη πυρήνα της TITAN RTX που είναι ο TU102.

Tο πλήρες chip που είχαμε δει με τη κυκλοφορία της RTX 2080 στα τέλη του περσυνού καλοκαιριού είναι ο TU102 της NVIDIA, που πρακτικά είναι το δεύτερο μεγαλύτερο της εταιρίας μέχρι σήμερα. Στο εσωτερικό του συναντάμε συνολικά 4608 CUDA πυρήνες, 72 RT cores αποκλειστικά για ray tracing σε πραγματικό χρόνο καθώς και 576 Tensor cores για εφαρμογές και workloads που έχουν να κάνουν με machine learning και deep learning και αφορούν κυρίως εντολές τανυστών. Παράλληλα στη περίμετρο του die ζουν και οι 12 memory controllers εύρους 32-bit έκαστος που επικοινωνούν με τις μνήμες GDDR6 χωρητικότητας 24GB που εφοδιάζεται η εν λόγω GPU. Το μέγεθος της L2 cache ανέρχεται στα 6144 ΚΒ, σημαντικά περισσότερα από τα 4096ΚB της RTX 2080.



gtx 1660 turing stylized official

 

 

2tu102

 

 

sm diagram

 

 

Οι τεχνικές της συμπίεσης στη RAM υπάρχουν και εδώ μαζί με όλες τις βελτιώσεις της Turing αρχιτεκτονικής, όπως τα ανασχεδιασμένα streaming multiprocessors που σύμφωνα με την NVIDIA προσφέρουν έως και 50% αυξημένες επιδόσεις αναφερόμενη φυσικά στις εσωτερικές διεργασίες της GPU. Η σημαντικότερη προσθήκη είναι το παράλληλο integer datapath που επιτρέπει τη παράλληλη εκτέλεσή τους με τις εντολές floating point. Η δεύτερη σημαντικότερη προσθήκη είναι αυτή της ενοποιημένης cache που εισήγαγε η εταιρία και αυτό μεταφράζεται σε περίπου διπλάσιο bandwidth ενώ κατά τον ίδιο βαθμό αυξάνεται και η χωρητικότητα της L1 cache. Φυσικά τα στοιχεία που γνωρίσαμε από τις προηγούμενες GPUs της Turing γενιάς υπάρχουν για άλλη μια φορά και έτσι το αρκετά σημαντικό variable shading είναι ένας ακόμη τρόπος που βελτιώνει τις τελικές επιδόσεις πραγματοποιώντας επιλεκτικό rendering σε χαμηλότερη ποιότητα εικόνας με έξυπνο τρόπο που δεν γίνεται αντιληπτός από τον χρήστη. Ένας τομέας όπου χρησιμοποιείται αρκετά αυτό είναι στις VR εφαρμογές όπου το load είναι υψηλότερο αφού η GPU θα πρέπει να κάνει διπλάσιο πρακτικά rendering, ένα για κάθε μάτι.

 

 

Τα μεγαλύτερα κέρδη στην Turing αρχιτεκτονική προέρχονται από τον παραλληλισμό αφού έδωσε στα integer blocks του επάνω σχήματος τον δικό τους 'χώρο' σε κάθε SM και τη δυνατότητα για ταυτόχρονη εκτέλεση εντολών με το floating point κομμάτι του chip που πραγματοποιεί το rastarization, μια από τις βασικές λειτουργίες που κάνουν οι κάρτες γραφικών σε μια 3D σκηνή. Το integer performance δείχνει σημαντικό στα πιο πρόσφατα παιχνίδια, ωστόσο το floating point κομμάτι εξακολουθεί και είναι η βασική μέθοδος του rasterization. Για να μας δείξει τις επιπτώσεις των int μονάδων της η NVIDIA μας δείχνει μερικά πρόσφατα παιχνίδια και το instruction pipeline σε καθένα από αυτά. Το Battlefield 1 είναι ένα παράδειγμα ενός τίτλου στον οποίο ίσως δούμε υψηλότερες επιδόσεις σε μια Turing GPU από μια 'αντίστοιχων FP επιδόσεων' αλλά διαφορετικής αρχιτεκτονικής κάρτα γραφικών.

 

 

Ray Tracing

Το ray tracing είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική διεργασία από επεξεργαστικής ισχύος και έχει να κάνει με το simulation των ακτίδων φωτός σε ένα καρέ μιας 3D εφαρμογής το οποίο πραγματοποιείται για πρώτη φορά σε πραγματικό χρόνο στις Turing κάρτες γραφικών. Για χρόνια η NVIDIA διέθετε σε επαγγελματίες τα κλασικά Iray plugins και την μηχανή OptiX για ray tracing, όμως ένα βασικό μειονέκτημά τους ήταν το υψηλής ποιότητας rendering σε πραγματικό χρόνο το οποίο δεν ήταν μέχρι πρότινος δυνατό. Ακόμη και στις Volta GPUs, το real time ray tracing απουσιάζει στη μονή GPU. Αυτό μας οδηγεί στην Hybrid Rendering Pipeline που θα ενσωματώνουν οι νέες GPUs της NVIDIA. Πρακτικά οι Turing GPUs πραγματοποιούν rasterization και ray tracing τεχνικές εκεί όπου χρειάζεται προσφέροντας έτσι το καλύτερο δυνατό οπτικό αποτέλεσμα, ειδικά εάν το παιχνίδι το υποστηρίζει. Εδώ εντοπίζεται και το μεγαλύτερο μειονέκτημα των GPUs, η υποστήριξη του NVIDIA Ray Tracing σε υπάρχοντα παιχνίδια καθώς και η απουσία του από το DirectX 12 μιας και είναι εντελώς proprietary και θα χρησιμοποιείται απευθείας σε συνεργασία με τον developer με τα εργαλεία που έχει ήδη διαθέσιμα σε αυτούς.

 

Η ακολουθία που πραγματοποιείται στο ray tracing κομμάτι για τις αντανακλάσεις και τις διαθλάσεις, και του rasterization για το κομμάτι των textures.

ray tracing scheduling

 

Η NVIDIA για άλλη μια χρονιά αναφέρεται εκτενώς στο overclocking των νέων καρτών. Στην γενιά των RTX αναμένεται ακόμη καλύτερο κυρίως λόγω του ισχυρότερου κυκλώματος τροφοδοσίας των Founders Edition που είναι και αυτό στη λίστα των σημαντικών διαφορών από κατασκευαστικής άποψης που έχουν οι κάρτες της NVIDIA. Πέρα από το επιπλέον headroom σε Watt που ισχυρίζεται η NVIDIA έχουμε πιο σταθερό power delivery στον πυρήνα με λιγότερες αποκλίσεις και αυτόματο overclocking. Την ίδια στιγμή βάζοντας δύο axial fans, όπως γίνεται για χρόνια σε πολλές custom GPUs, οι θερμοκρασίες διατηρούνται σε χαμηλά και υγιή επίπεδα επιβραβεύοντας θεωρητικά τους χρήστες με καλύτερα overclocks.

 

Το SLI μέσω του NVLink interface θα λειτουργεί μόνο μέχρι δύο κάρτες ενώ στην περίπτωση του TU106 πυρήνα και της RTX 2070 δε θα υπάρχει η δυνατότητα αυτή. Έτσι 3-way και 4-way SLI δε θα υπάρξουν στην γενιά των Turing. Το bandwidth αυτής της σύνδεσης θα είναι 25GB/s και αμφίδρομο ενώ σε ένα dual link σενάριο με μια 2080 Ti το bandwidth τετραπλασιάζεται.

 geforce rtx nvlinku2x

 

Οι έξοδοι εικόνας που υποστηρίζονται αλλά θα διαφέρουν πιθανόν από κάρτα σε κάρτα θα είναι DisplayPort 1.4a που θα μπορεί να οδηγήσει και 8K αναλύσεις στα 60Hz και μέχρι δύο 8K αναλύσεις συνολικά. Παράλληλα θα υπάρξει και μια USB Type-C σύνδεση οπότε αναμένομε ένα κύκλωμα 5V να ζει κάπου στο PCB των καρτών για την λειτουργία της. Η σύνδεση θα μπορεί και αυτή να μεταφέρει εικόνα στην οθόνη μας.

 

 

DLSS Antialiasing

Το 2014 είχαμε αναφέρει το τι ακριβώς είναι το antialising, είναι μια τεχνική εξομάλυνσης των ακρών που υπάρχει για δεκαετίες. Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια proprietary τεχνική antialising από την NVIDIA μιας και ήδη υπάρχουν αρκετοί developers που αξιοποιούν τεχνικές όπως το TAA (Temporal Antialising) το οποίο λειτουργεί μόνο σε NVIDIA GPUs. Το DLSS υπόσχεται διπλάσιες επιδόσεις σε ανάλυση 4K σε σχέση με το TAA σε παλαιότερης γενιάς hardware όπως την GTX 1080 Ti. Η απόδοση αυξάνεται χάρη στα tensor cores που βρίσκονται στις νέες GPUs τόσο για αυτόν τον σκοπό όσο και για άλλα deep learning tasks. Είναι μια Super Sampling μέθοδος που χρησιμοποιεί AI για να βελτιώσει την ποιότητα εικόνας και λειτουργεί παρόμοια με το SSAA αλλά, με την προθήκη μια εξυπνότερης μεθόδου εκμεταλλευόμενη και τα Tensor Cores των καρτών. Η υποστήριξή του επαφίεται από τους developers και η NVIDIA έχει ήδη ανακοινώσει μερικά games που θα υποστηρίξουν την τεχνική, όμως το μέλλον του δεν είναι δεδομένο. Το DLSS όμως είναι για αρκετούς το σημαντικότερο feature μιας και μπορεί να ωθήσει τις επιδόσεις σε υψηλές αναλύσεις όπως 4K. Στις μετρήσεις της NVIDIA δείχνει πως το DLSS σε μια RTX 2080 Ti μπορεί να γίνει έως και δύο φορές πιο αποδοτικά από μια 1080 Ti με TAA, πάντα σε ανάλυση 4K.

 

dlss demo

 

 

 

 

GregEl

Members
2019-04-30T22:10:00Z

Πολύ καλό review και πολλές πληροφορίες/γραφήματα. Η Radeon VII σε επιδόσεις και τιμές skroutz είναι μαζί με μια 2080 RTX για DX12, αλλά νομίζω ότι γενικά ίσως είναι λίγο καλύτερα μια 2080. Αναρωτιέμαι τι γίνεται σε linux όταν δεν μπλέκεται το dx12, μιας και το linux gaming ανεβαίνει αρκετά τελευταία και ακούω ότι οι AMD drivers είναι σχετικά σε καλύτερη κατάσταση.

kaRAmeLA

Members
2019-05-13T17:01:34Z

Καλησπέρα. Μου έκανε εντύπωση που τα παιχνίδια ήταν εγκατεστημένα σε σκληρό hdd και όχι σε ssd. Υπάρχει κάποιο σκεπτικό πίσω από αυτό ή απλά έτυχε;

MetallicGR

Administrator
2019-05-14T06:50:06Z

Καλημέρα. Δεν είναι ξεκάθαρο αλλά είναι M.2 το drive, ωστόσο είναι με το sata πρωτόκολλο οπότε δεν είναι και πολύ γρήγορο. Η αλήθεια είναι ότι επειδή μετράω τα in game benchmarks (και μερικά missions), δεν υπάρχουν 'διάκενα' που μπορεί να κάνουν τη διαφορά σε σχέση με έναν μηχανικό δίσκο.

Για να σχολιασετε πατηστε εδω...

OC on first boot

  • Follow us on